Stop met roken

Stop met roken: betere conditie, mooie huid en tanden, meer geld en een beter humeur!

Wil je echt graag stoppen met roken maar kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Hypnotherapie kan jou helpen om op een geheel natuurlijke manier te stoppen met roken in vaak twee sessies.

De therapie is gericht op een natuurlijke manier van stoppen met roken, zonder ontwenningsverschijnselen of gewichtstoename. gewoon weer de niet-roker zijn die je ooit was voordat je begon met roken. Niet hoeven nadenken over waar je wel of niet mag roken, of je pakje bijna leeg is, of je zorgen maken over de gevolgen van het roken voor jou of je naasten. En meer geld over voor leuke dingen…

Stoppen met roken - Praktijk Vitas

Effecten gezondheid stoppen met roken

Stoppen met roken heeft altijd zin, ook voor een korte tijd. Al na 20 minuten zijn er effecten merkbaar in je lichaam.

• Na 20 minuten: De bloeddruk en hartslag daalt
  • Na 24 uur: Je longen beginnen aan de grote schoonmaak. Je hoest waarschijnlijk slijm op. Alle koolmonoxide is al uit je lichaam
  • Na 48 uur: Alle nicotine is uit je lichaam. Je ruikt en proeft al wat beter
  • Na 72 uur: Je hebt meer energie. Ademen gaat makkelijker
  • Na 2-12 weken: De longfunctie en bloedsomloop is verbeterd
  • Na 1 maand: Je conditie is beter geworden en je beweegt gemakkelijker. Als je een rokershoestje had verdwijnt dit
  • Na 1 jaar: Je risico op hart- en vaatziekten is inmiddels gehalveerd. Je risico op allerlei andere ziekten neemt de komende jaren steeds verder af
  • Na 5-15 jaar: Het risico op een beroerte is gelijk aan dat van een niet-roker
  • Na 10 jaar: Het verhoogde risico op longkanker is gehalveerd en het risico op andere kankersoorten verminderd
  • Na 15 jaar: Het risico op hart- en vaatziekten is gelijk aan dat van een niet-roker.

De sessies duren 90 minuten. Kosten per sessie € 125,-. Een gedeelte van de kosten wordt vergoed vanuit het aanvullende pakket indien van toepassing. Vergoeding komt niet uit de basisverzekering. Wel een gedeeltelijke vergoeding vanuit het aanvullende pakket bij veel zorgverzekeraars, dit heeft geen gevolgen voor uw eigen risico.

Wil jij weer lekker vrij zijn en genieten van het leven?